Welcome B&J

MÅNDAG. Varje morgon åker jag in en buss tidigare för att hinna träna, det brukar oftast vara öde och absolut ingenting att kolla på när jag skyndar över larmtorget. Men vad ser jag idag? Ben & Jerrys ska öppna precis brevid Subway. Jag som alltid sett Kalmar som en ganska smal och hälsosam stad där skräpmaten ligger lååångt borta på baronen. Men jag antar att vi alla kommer öka något extra gram i sommar med Ben & Jerrys sortiment mitt inne i stan. Och även om de lite smått korkade amerikanerna i biggest loser tror att Subway mackor är nyttiga måste vi väl ändå ge oss själva så pass mycket cred att vi vet att en smörgås inte blir nyttig för att man lägger sallad på den. Bröd är fortfarande bröd och ett salladsblad innehåller faktiskt inget nödvändigt alls. Tack och adjö smala Kalmar och välkommen Amerika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0