från apa till råplugg.

ONSDAG. Sitter och beställer kläder för att slippa göra läxor, inte för att det känns som ett tvång men plånboken får lida för mitt sista pluggande. Som om det vore något nytt? Bara natur och lite pill på partiprogrammet så är jag verkligen klar med skolan. Jag kan inte riktigt förstå det, och då kan jag inte ens sätta mig in i vilken lättnad de är för dom som inte ska plugga vidare. Men ändå, tänk, jag får ledigt fram till första september. Och om jag inte kommer in på den linje jag vill så har jag mer ledighet från skolböckerna. Hur som helst är det mindre än tjugo dagar kvar i skolan på Stagnelius, på internationella, på stressen. Jag suckar och skriver om människans utveckling från apa till homo sapiens sapiens.

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0