Väntetider som bringar muskelvärk.

ONSDAG. Dagen då alla, något år över arton, ska vara överlyckliga och fulla av liv för att ta sig ut på krogen. Själv sprang jag till skolan efter att bussen kraschade, skrev mitt vackra lilla lands namn på två resolutioner och gick med, min medarbetare och kumpan, Fannie till gymmet. Tillbaka till aulan för ett möte på tio minuter innan vi fick äta biff ála Lindström i två tappningar och ett samtal med många uppfattningar. Hur mycket strunt vi än pratade och hur mycket vi än hängde i korridoren hade jag fortfarande två timmar till mitt nästa möte. Det fick helt enkelt bli ännu en runda till gymmet och träningvärken från det tidigare passet kändes redan av kraftigt. Tillbaka till skolan för ännu ett tio minuters möte och nu sitter jag här för att driva tiden framåt innan ännu en måltid ska ta min tid tills vi avslutar denna dag med att få ett häfte med resolutioner. Dessa resolutioner ska läsas ut tills imorgon och jag måste bestämma mig för vilka jag tycker om. Just det, sa jag att jag ska dansa ikväll och därefter inte kommer orka gå ut på krogen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0