upp på tå för våren.

TISDAG. Suttit med bärbara framför brasan sedan jag kom hem och när jag nu skulle kliva upp för att de var klara så dog jag lite grann. Det var helt enkelt den beryktade träningsvärken som tagit mig vårdslöst från alla håll och kanter under de senaste två timmarna i fåtöljen. Idag har bredaxlade jag varit skjortbeklädd men kände mig ändå fruktansvärt bekväm i den ett hundra kilo lättare jackan. Men, så kom det, jag hörde det så väl själv. Det var fjortisklacken! Jag minns plötsligt varför jag bävat för att ha just det par. De är nyklackade men låter helvete på ren svenska. Jag kommer helt enkelt få ta dom med mig till skomakaren imorgon igen och hoppas på att han är bättre denna gång. För ett rent klackljud är som musik i mina öron. Antar att jag får börja använda något av de fem par som är nya för säsongen istället. För sedan igår är det vår och då ska man ha vinklade tår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0