udda matdom.

TISDAG. Jag hade en udda barndom i ett avseende - mat. Det var som om barnmat aldrig funnits i vårat hem, tror jag åt köttstycken redan vid någon månads ålder. Detta var raka motsatsen emot grannarna här brevid. De sprang över till oss och lånade något av detta varje dag: ägg, mjöl eller mjölk. Och inte försen idag kan jag förstå, utav endast dessa ingredienser, gjorde de pannkakor varje dag. Något som har serverats ungefär tio gånger sammanlagt i vårat hem. Som laktos-barn har jag fått gummikakor i skolan medan de andra njutit av varma mjuka plättor. Så idag fick jag nog, jag gjorde plättor till förbannelser. Kanske just plättor för att mitt undermedvetna ville hålla mig borta ifrån läxorna så länge som möjligt. Men jag har ätit tio små perfekta plättor framför the Hills och är nu redo att gå tillbaka till loggboken innan det är dags att läsa ut två psykologiböcker. Efter det tar jag ledigt, för imorgon börjar skolan för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0