Efter sommaren kommer samboliv

MÅNDAG. Vi var och kollade på onsdagen. Dom sa ring på fredag så ger vi besked. Vi ringde på fredag och dom frågade bara om vi ville ha den. Dom sa att det stod mellan oss och ett par ifrån Nybro. Dom sa ring på måndag igen. Vi ringde vid halv elva. Dom sa ring vid halv två. Vi ringde kvart över två. Dom sa att vi fick VÄRLDENS BÄSTA LÄGENHET! Jag skrek ut min lycka i bilen på Hansas parkering och ringde alla som var värt ringa, såna jag visste skulle hoppa i höjden för vår skull, och så som det hoppades.

I slutet av denna sommaren blir jag och Jesper äntligen sambos och därmed får jag något nytt att kalla honom. Det skadar inte heller att lägenheten ligger mittemot fredrikskans, har högt till tak och en walk in closet. Im in heaven. Planlösningen är som byggd efter mig och det "jag" jag måste haft för ungefär hundra år sedan. Jag måste ha varit borgmästarinna på den tiden och givit order om att köket ska vara litet och sovrummet stort och därimellan kommer fasta.

När mamma frågade vilket som betydde mest, studenten eller lägenheten, var svaret mycket enkelt. Lägenheten får mig att se en framtid och ett lugn ifrån bostadsmarknadens hektiska svängar vi fått följa med på ett tag nu. Men nu när kontraktet ligger och väntar på oss och alla morgondagens förberedelser är gjorda tror jag mitt svar får ändras. Studenten är en jäkla känsla och även om det bara är ett sommarlov bort till nästa termin för mig ska jag leva studentliv och ha en sjuhelsikes ramaskriande studentdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0