Som en dag på jobbet, utan betalning.

TORSDAG. Jag hatar att sova på magen. Men det var just så jag vaknar denna dag när Hanna klockan elva ringer på hemma hos matilda för att de två skulle dra ner till Långviken och slurpa sol. Själv behövde jag bara slurpa några liter vatten och låna en sommarkjol av matilda och henka på. Natten innan var en billig historia och därför kunde jag spendera desto mer på en härlig morgondag. Men det blev ingen större bränna innan mamma kom och hämtade upp mig och det var dags för mig att sätta mitt löfte till verket. Storstäda hela huset. Och med en familj fylld av perfektionister blir det puttsning av varenda garderobsdörr och alla väggar. Det tar helt enkelt en stund, så där sju timmar. Sånt man måste ställa upp på att göra när mamma och pappa bygger ett nytt hus under hela dagarna och de två nya katterna fäller mer under en dag än vad Kissan gjorde hunder hela sitt liv.


Tuss joinade mig framför teven fram emot kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0