Vikariera som muslim

ONSDAG. Kan ni tänka er att Nybros nya skola har ett parkeringshus i källaren. Självklart är det inte till för parkering utan för vanlig källarförvaring, bara det att om du ställt in den längst limo du får tag på i ett av de de stora utrymmena hade den sett ut som en leksaksbil. Detta utrymme har jag och några kollegor alltså städat, dvs vi har putsat på ett betong golv som såg lika dant ut när det torkat igen.. Vi kan också påstå att två långtradare frontalkrockade när det gäller den kultur krock som skedde den första timmen. Men jag och den andra unga tjejen ska absolut inte klaga då vi var med två utländska äldre damer som inte lät oss göra något hårt eller tungt arbete eftersom vi ska föda barn.  I vår kultur ska de yngre göra det jobbigaste medan de äldre får ta det lugnare, så jag erbjöd mig att göra en massa saker men hon tog hela tiden allt ur mina händer och lät mig bara springa fram och tillbaka med den lilla vatten vagnen istället. Min första tanke var att hon måste tycka att jag gör allt fel och jag kommer få sparken efter det här. Vid fikan fick jag äntligen en förklaring; dom har fött barn och ska därför göra allt jobbigt så vi ska kunna få barn. Helt plötsligt kändes det som om jag var i åttonde månaden och hade fått tretton missfall innan. Jag ska nog vikariera som muslim (tror dom är det) tills jag får barn, varför har ingen kommit på den idéen innan - självklart ska svärmodern göra allt! Det införskaffar vi, tills jag får en svärdotter.



På tåget och upp med film på bärbara, rätt vad det var så ser vi nästa station Malmö C rulla förbi på skärmen och vi tar taxin hem till syster. Själv trodde jag aldrig att jag skulle få se henne igen, eller någon anna heller för den delen. Chauffören höll på att krocka två gånger under de sju minuterna vi spenderade på hans påhittade nittio kilometer i timmen gator, själv lästa jag siffror som femtio och trettio på skyltarna.. Två pannkakor och vi var snabbt i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0