När oxköttet gjorde dagen.

LÖRDAG. Vi hittade Mia, Emelie och Alexander på en fika filt nere i Hagbyhamn. Det blev fisk och snäckletande för de mindre medan vi andra åt jordgubbar och njöt. Men livet kan inte vara perfekt under en längre tid och plötsligt som det var så hade vi riktigt kyliga vindar som vi bytte ut mot kväljande värme uppe vid huset. Två människor med två tajta släkten åt båda håll är upptagna människor. Från barnpassning och pannkakor stuvade vi om för vuxen fest med oxkött hos Jesper pappa.

Jag hade haft många roliga bilder från denna fest om det inte var för att denna blogg är barnvänlig när det gäller lättkläddhet och mode, och där ingår inte kalsonger och skjorta. Jag badade för första gången i Sverige på tre år, eller badat har jag nog inte gjort på fem år, det har mer varit dopp. Jag åt även riktigt tillagad oxkött för första gången och nu slåss det om första platsen med kyckling. Många mojitos senare någongång kvart i två tog Magnus och hittade på en egan drink för att vi skulle klara av cykelfärden hem, halv tre var vi hemma och jag var ett halvt Helly Hansen ställ från åttiotalet rikare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0