Nytt på CV - inbrottstjuv.

TORSDAG. Jag är verkligen en sån där människa man antingen hatar eller älskar. Jag är som svart och vitt, måne och sol, ying och yang som Göteborgaren sa igår. Det gör mig ingenting, blir bara så chockad varje gång jag inser att det verkligen är så.

På tal om något helt annat - vaknar upp hos Fannie och hennes man efter en mycket kylen natt (sover vanligtvis i duntäcke och sov nu i ett påslakan, med ett sexigt rosa siden linne lånat av Fannsan). Vill inte längre störa så ringer mamma om hon kan hämta mig eller när det går bussar. Hon ska jobba övertid och bussen går om tjogofem minuter. Jag är fräsch tänker jag och skrattar åt mig själv i spegeln. Tar en jordgubbe och sticker. Väl på bussen minns man så mycket onödiga saker, bland annat vad som hände när Fannie var kissinödig för något år sen och att man glömt sina hemnycklar på Stensö. Ett varv runt huset och två öpnna men haspade fönster. Med smala armar och ett ninja hopp hade jag gjort inbrott hos mig själv! Tackar mina gener och goda fysik idag. Därför ska jag fira detta stordåd med att sola bort dagen. Med en alldeles för varm och vindstilla trädgård ska jag passa på att träna samtidigt som jag är i solen. Jag gillar dagens upptåg hitills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0