Långviken ställde upp med kalas

LÖRDAG. När vi klev av bussen vid sjukhuset hörde vi dunket av waka waka ifrån Långviken och det var ditåt vi tog våra kliv. Utan filt och glas satte jag och jesper oss på den bara backen och väntade in vårt crew. Någon timme senare dök både folket och filten upp och sedan låg vi där och gottade oss tills Långviken var tömd på alkohol och folk och solen började gå ner. Då kom Fannie som precis klivit av sitt skift med en pizza och skjuts till nästa förfest.




När drickan var slut och tiden var inne för Ekenäs tog vi oss till Stinsen och köpte nytt virke för att klara kvällen. Därifrån gick allt utför för min del. Inte åt det roliga hållet utan mer åt det uttråkade och jag-är-ivägen hållet. Så kvart över elva var jag hemma i min nybäddade säng och lekte med Sessa tills jag fick kramp i armen och somnade. Att ligga vaken och vänta på Jesper var min första idé, men när jag dagen efter fick höra något om klockan halv fem var jag glad över att jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0