Jag springer för mitt liv

FREDAG. Idag har jag blivit svettig på såna ställen jag inte ens visste om att man kunde bli svettig på. Jag blev det inte på grund av de timmarna jag och matilda spenderade på solning utan på färden till bussen. Stod i korsningen till sjukhuset, det var fem minuter tills bussen gick och då kom jag på att bussen kanske inte gick ner till sjukhuset. Ringer mamma som bekräftar min tanke. Av med de stora guldiga blingen ur öronen, ett stadigt grepp om väskan och sedan satte jag av för alla krafter jag hade. tre minuter senare var jag uppe vid Netto och fick istället stå och vänta på bussen. Tackar mig själv för all den tid jag lagt ner på gymmet. Kommer på bussen och kan knappt sitta ner så svettig som jag är. Vad gör då bussen, ja vad gör då buss helvetet?! Den svänger ner till sjukhuset!

Alla känslor brusar upp igen, men får ändå tacka för dagens snabba konditionspass. Dags för duschen, snart kommer Jesper och Matilda för lite grillning här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0