Nytt decennium

TORSDAG. Så var det den trettioförsta december och enligt tradition så ska man fira detta datum med skumpa och ståt. Men för att inte känna den minsta skuld över kvällens frossande i kalorikarnevaler så stack vi till gymmet innan middagen sattes in i ugnen. Efter att den utsökta middagen hade fått tränga sig ner i magen tillsammans med Jesper smarriga drink så gick det endast uppför. Folket kom och något klockvarv senare var vi alla i gula huset och började fira in det nya året med tequila rose och lakrits shots. Eller jag började mer festen med att få öppna mina julklappar från JL, fint svart nagellack som Lilian hade i rosa och glamouröst armband i guld som jag hade tänkt ge till Jennie i silver. Jag tror vi kan det här helt enkelt! Efter det vet alla hur det går, det är raketer, ciggarrer och mouserat vin som vi kallar champagne. Dans till halv fem för mig, eg och Lilian meddan Jennie låg och sov på en smörgås, Kalle på köksgolvet, Jesper och matilda på bordet och de andra som intagit mer bekväma möbler.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0