Ingen träningsnarkoman.

TISDAG. Träningsnarkoman? Nej, inte jag. Men fan vad jag gillar det! Stannade kvar i skolan igår mellan klockan två och halv fem för att sedan förflytta mig till stadbiblioteket till halv sju. Detta för att hinna göra så mycket av rapporten som möjligt men ändå få träna. Och jag ska inte klaga på gårdagen för bussen var bara en halvtimme försenad och jag glömde bara mitt arbete i skolan och fick springa som en tok och stadsbiblioteket var inte så illa som den tuffa sidan av mitt inre alltid trott. Visst det satt lite utvecklingstörda där och kollade på snyggast.se och lite annat sånt smått och gått, men jag fick ändå någonting gjort när jag inte var upptagen med att tjuvkika. Så äntligen var det dags för mitt första pass på Nordic när det nya schemat var kommet, och vi gillade det. Blev Body Jam och jag kan erkänna att jag är alldeles för fast i dansskolans räknesätt, för när man ska svettas i steg räknar man visst lite annorlunda och mestadels får man improvisera om man inte ser vad dom gör med ben och dylikt. Tog ut den sista energin på cykel och trampmaskin innan jag fick säga godnatt till min ömmande kropp vid halv tio med några rånkex framför tvn.

Men varför förlata sig? Jag packade om till en annan väska och ny outfit och ställde klockan på yoga klockan nio. Så det var jag, barnet, hunden och plankan imorse tillsammans med några andra krävande positioner. Det finns en anledning till varför det kallas snigelkarate men helt klart både psykiskt och fysiskt utmanande och görs gärna om. Skoldagen var inte lång och inte särskilt givande, den gav mig fakta om att det fanns fyra bilar i USA 1894, det är nittioen dagar tills jag tar studenten och att dadaisterna var allt annat än normala homo sapiens sapiens.


Kommentarer
Postat av: anna

glöm inte bort att äta bara lilla sofie

2010-01-15 @ 18:24:47
URL: http://photographoftime.blogg.se/
Postat av: Svar på anna

jag lovar annapanna

2010-01-16 @ 20:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0