Det var inte meningen, men jag ångrar det inte.

TORSDAG. Det som var meningen att bli en snabbis på stan och kolla presenter till matilda, innan lilian och jennie lyckats ta sig in ifrån Jenny, blev något mer passande för shoppingblåsan. Jag fick inköpt alla matildas presenter (förrutom en som måste hållas färsk) och hann även med lite underkläder och rosett inköp innan töserna ens hade nått kvastens marmorgolv. Så stod jag där med ett par skor men hade inte en aning om hur mycket de kostade på grund av procentantalet skrivet på lappen, då kom de och räddade mig med lite halvdan mattematik och övertygande ord. När de små två hade förstått att detta procenttal var överväldigande i hela butiken var det där vi fastnade och tömde alla tres konton till dagens shopping gräns.

För mig som inte shoppat sedan mellandagsrean så var detta en befriande men också utmattande historia och koppen the på fyra kök satte sig som en värmande vän runt mina nerver. Det gjorde också jennie och våran pratstund där över kopparna. Pratstunden resulterade i att vi köpte ansiktsmask, kollade priset på jordgubbar och skiljdes åt i all hast for the bloody buses sake.



3 av matildas presenter. 3 trosor och enorm rosett, H&M. Guldklackar, linne och feta chinos, Monki.
Mönstrade spets tights, Glitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0