Plane 20 år

LÖRDAG. Det var meningen att jag skulle dansa afrika dans som sagt, men snödrivan som vi fastnade i hade en annan plan. Drivan höll oss fast i fyrtio minuter och jag fick istället köra killer-fett-förbränningen för mina lovehandles och pusha rumpa i en timme på gymmet. En snabb runda på stan och upphämtning av ett megaskrov senare satt vi framför något totalt ointressant program och slukade tugga efter tugga av den gigantiska och magnifika hamburgaren. Detta förde våra fettfyllda kroppar in i duschen och på med kvällens outfit. Mina tre alternativ låg på sängen med olika matchande nagellack och accessoarer medan jesper köpte hela sin outfit på den lilla runda vi hann med på stan.

Då kom mina flickor med några karlar och groggandet, roseandet och cidrandet kunde börja för oss. Innan vi ens hunnit lämna källaren var lilian full som ett halvt kryss. Jag höll i henne för att inte halka med heelsen men jag vet inte om det kanske var hon som behövde stödet mest ändå. Med blomma, öl och godis i trähink stapplade vi in på tjugoårs festen annordnad och tillägnad Plane.

Vissa stunder var det seriöst snack, men som vanligt var kvällen mestadels fylld av skratt, dans och smaksatt sprit för min del. Innan vi ens hunnit lämna Plane var lilian full som ett kryss. Nu höll jag i henne för att vi skulle hålla rätt kurs medan Emelie höll i mig så att jag inte skulle halka. Resan in var stillsam för oss som inte pratade med vakten, eller rättare sagt vi satt som tre åksjuka ufon och kollade ut genom framrutan.




Väl framme på perrongen fick vi våtservetter av vakten och framme på torget fick de hungriga själarna korv av Emelie. Stämningen var åter på topp när vi mötte "han den dära" moderaten med hunden (som bor med en kristdemokrat) innan vi fortsatte ut på kattrumpan. Det var bra musik och fina moves på lilians plastmattebeprydda golv. Jag halade upp lakritsen och fyra shotglas. Innan vi ens hunnit känna smaken av lakrist var lilian på väg mot toaletten och kryss.


Lite moves senare och en halv baguett mättare begav jag mig, som sista gäst hos lilian, till nattbussen och en hungrig pojkvän. Hälften av gänget hade fått gå hem pga spilld öl över hela kroppar eller fyllecell, men vi andra njöt av en varm torr buss hem. Resten av resan satt vi mest bara och skrattade åt ragatan som bråkade med Jens om hur snygg hon var och hur mycket stropp han var som inte ville bli hennes vän. Det bästa var när hon gick fram till danny och sa visst är jag snygg? Danny har aldrig sett så förfärad ut i hela sitt liv och hanna fick komma till räddning. Och det var visst inte första gången hanna hade varit på hugget under kvällen fick jag höra. Ignorering av en och ett punggrepp på en annan. För vi är ljungbyholmare, tack för en bra tjugo årsfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0