min afrika klädsel i sverige vädret.

LÖRDAG. Jag hade planerat att ställa mig där på afro golvet och bara släppa loss i alla stegen. Då var det såklart nya steg och jag fick göra så som alla andra och bara försöka slappna av så mycket som möjligt och använda mina icke-existerande afrikanska rötter. Underbar träning på en timme innan tjugo minuter på cykeln för att ta bilen ut till netonnet och köpa jespers nya förstärkare. Jesper var nöjd och maten var strax serverad. Tänka sig att mamma hade skapat en sådan härlighet för smaklökarna, tror syster och andreas får komma hem oftare.

En dusch och två kapitell i tio små negerpojkar senare satt vi åter vid matbordet. Det var våfflor med mammas släkt och det var jespers uttalanden om hur ofta och lite vi äter. Min kära pojkvän försökte senare klunka öl så som lilian och jennies Jayem, jag får erkänna att det var duktigt gjort, men inte fullständigt. Partyspel och vilda gissningar på hembrännarmicke fick avsluta kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0