Barntrauman på solsidan

FREDAG. Barnen är äntligen i säng och det medför att ostbågepåsen har fått öpnnas. Jag vet inte vad jag ska säga om dagens Solsida tillsammans med barnen..

6 årig kusin: Är det så där man gör när man kn*llar?
Jag med högröda kinder: Ne, du ser ju hur lustigt han tycker det är.
Jesper som tror att han är pedagogisk: Det är ju bara en inbrottstjuv.
Jag gapflabbandes: Haha! Va? Vad snackar du om?

Sedan försökte vi diskutera fram hur vi skulle förklara detta utan att nämna något för flickan mitt emellan oss. Jag tyckte det var lite dumt att förklara att alla inbrottstjuvar kn*llade folk och så, medan jesper tyckte det var bättre om hon levde i total ovisshet. Vi får se vad hennes mamma säger om några år när de men som blivit tydligt syns.

Följ min blogg med bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0