Det är mycket jag inte förstår

FREDAG. Tillexempel förstår jag mig inte på trolleritrick eller blandningen mellan orange och rosa. Inte heller folk som dricker "rödtjut" bara för att låta mer sofistikerade på bloggen. Men det finns ändå en förklaring på dessa, oftast en trasig barndom eller bara för mycket tid i deras ägo. Men någonting jag har märkt att jag absolut inte förstår är stora förändringar. Dom verkar liksom inte riktigt tränga in till mitt medvetande. Sånt som att Elin har fått barn och att Caroline ska gifta sig imorgon är för mig helt overkligt. Elin är ju tjejen jag spelade fotboll med och som grät om hon var tvungen att stå i mål även om det var det hon var bäst på. Caroline är tjejen som alltid var mer vuxen än oss andra men ändå alltid satt hos mamma och pappa pga hennes sjukliga blyghet. Vilket fall som helst är de alldeles för unga för barn och giftemål - ungefär hundra år för unga. Det är nog så lång tid det kommer ta innan jag förstår det iallafall. När blev alla så gamla? Har jag också blivit det? Jag fortsätter iallafall att dricka vitt och färgstarka drinkar, det är sånt jag förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0