Sista dansen någonsin.

ONSDAG. Min hals och näsa käftar med mig och det känns förjävligt att inte kunna käfta tillbaka. Om jag gör det slår det bara tillbaka på mig själv har jag försått. Hatar verkligen att bara sitta och ta skit. Det värsta är ändå att det här sinkar mig något otroligt med träningen. Eller är det kanske jag själv som sinkar mig? Det kanske är så enkelt att min kropp försöker säga åt mig att inte träna så mycket? Vad vet jag, vad jag vet är att jag låtit min kropp vila idag och imorgon men att jag på fredag tränar för hela helgen.

Fast snart måste jag iväg till dansen, den kan jag verkligen inte hoppa över. Ikväll är min sista dansträning någonsin. Jag har dansat i över tio år, ungefär så långt tillbaka jag har minne, och kan inte stå stilla en sekund om musik spelas. Men det är dags att ge plats i den avanserade gruppen för nya talanger och efter att Sofia har lämnat oss för gbg kommer träningarna aldrig att bli detsamma igen. Kan också kännas lite hårt för studentplånboken att betala mer än tvåtusen om året för tjugofyra lektioner när jag redan betalar tretusen sexhundra där jag får träna obehindrat. Fastän jamen, afrika dansen, sumba, aerobic dance och fri rörelse dans är mina nya alternativ kommer det nog aldrig slå de steg jag fått lära mig genom åren - allt ifrån sockerbiten till chasé.


Danslärare ber om geeky clothes med locking touch, man gör vad man kan.


Kommentarer
Postat av: Sofia Flobrant

Här är vi:

http://sofiaflobrant.com/2010/04/28/get-up-offa-that-thing/



Tack!

2010-04-29 @ 00:01:17
URL: http://sofiaflobrant.com
Postat av: Svar på Sofia

jag jag såg det, bara att det att jag råkar se riktigt ointresserad ut på den så jag kollar på den med ett finger för skärmen i mitten av bilden ;). Varsegod!

2010-04-29 @ 15:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0