När det inre inte räcker till

LÖRDAG. Jag är deprimerad, eller kanske inte deprimerad men något alldeles därinpå. Jesper kan inte få mig skratta och jag orkar inte ens le för att få mamma att sluta ställa frågor jag inte orkar svara på. Så min första tanke efter jobbet var att jag skulle plantera blommor och tröstäta popcorn. Det fanns inga blommor att plantera och gårdagens popcorn var uppätna på mindre än en näve. Tänkte om, och löste min deprission på riktigt chickflick sätt - upp putsning av mitt yttre. Jag vet hur mycket ens inre lyser igenom och för att inte se ut som titanic (=ett vrak) så var jag tvungen att ta i med hårdhandskarna. Peeling och ansiktsmask, raka och plocka, föna och platta, har dessutom borstat tänderna fyra gånger, nu är det bara fila och måla kvar. Jag kan inte ens vara det minsta emo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0