liv och död egentligen

MÅNDAG. Mitt nya och förbättrade liv började verkligen knackligt med en minnesförlust. Vaknar och tvingar mig till att gå och kolla i kylskåpet eftersom frukost ska vara något nyttigt och viktigt enligt många. Då kommer blackouten och jag tar en kaka ifrån kakskålen brevid, när jag sedan kommer tillbaka till medvetande har jag bara några smulor kvar i handen. Jag börjar hysteriskt skratta åt mig själv och skriver ner mitt första misslyckande på första dagen av mitt liv. Liv och liv egentligen, det är fram till studenten och det ska ingå en jävla massa pluggande också, så nej, inte så mycket till liv ändå. Har lyckats bli tre godisbitar också, men dom tror jag att jag kompenserat med morgonens träning. Det nya "livet" innehåller matdagbok (med lysande orange penna för att jag ska skämmas så mycket som möjligt) och träning alla sovmorgnar och ledig tid jag får innan läxorna sätter in. Det är trettio dagars plugg kvar, sedan ska jag vara död fram tills första september. Död och död egentligen, faktiskt mer levande än någonsin även om det är tidiga jobbmorgnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0