Lärar-rebell med munnen full av konstig blandning

TISDAG. Jag sitter här och dricker äppel, banan, müsli blandning i ett glas med gaffel för att hålla mig mätt till middagen och inte hugga in i de där jäkla rollona som står framme. Jag är glatt ovetande om vad alla lärare sagt om mig eftersom jag hellre tog en runda på stan med matulda än att ha one on one talk med fradgatuggande Joppe. Matilda hittade sin studentklänning på andra försöket, första butiken, och den satt som en smäck. Tog fram det bästa ur alla hennes former och smalheter. Så för att inte bli ledsen i min träningsutstyrsel och yviga hår gick jag och köpte upp en minimal del av mina presentkort på förnödenheter. Jag tänker fortsätta att vara lärar-rebell idag genom att inte plugga till det så kallade religions provet. Jag tror stackars välklädde Thorbjörn är helt oförmögen på att lära ut någonting och därför förblir jag ovetande om Amerikas civilreligion och går istället och målar naglarna med vintage mint. För jag har redan gjort de vackra talkort som ska göra Fonseca stolt över vårt svindlande projektarbete, han har ju trots allt redan lovat oss minst VG, och lagt i smoothening i håret. Halsbandet däremot får vänta till studenten, men jag är helt klart troende i det. Vem behöver civilreligion när det finns stora, vackra, blaffiga smycken? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0