mobbad/mobbare

TISDAG. Jag höll på att koka över, jag satt med käkarna hårt sammanbitna och nävarna knutna till max. Det fanns bara hat och päminnelser i min hjärna. Det var nio pers emot en. Trettonåringar borde inte få finnas. En ensam tjej som redan bytt skola pga överjävliga mobbare får nu höra all skit igen fast alltsammans under en tjugo minuter lång bussresa hem. Hot och förndering men hon har lärt sig att le och försvara sig som om hon inte bryr sig, men gud vad ont det gjorde att kolla in i de där ledsna ögonen. Jag minns en del av båda sidorna, först att bli utanför och sedan bli den som pekar ut vilka som ska bli förnedrade. När jag kom hem skakade jag av frustration och ångrade att jag inte gjort mer än att blänga och tänka på vad jag skulle sagt.

 



Flätan Egendesignad på morgonkvisten, Jacka Systers,
Stickat Gina, Mönstrat linne Miss Eving, Tights&Skor H&M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0