REALLY

ONSDAG. Inatt sträckte jag någon sena i nacken, eller var det i en dröm? Det gjorde fruktansvärt ont i vilket fall. Nu bor man ju på landet och då får man åka in alldeles för tidigt för att inte komma väldigt försent till första lektionen. Då går jag runt och kollar skylt fönster och blir glad när jag ser att pälsmodet äntligen har kommit starkt till Kalmar så att jag i år får använda min nya päls och den omsydda, yey! På vägen till skolan, precis mitt på bron står det fyra britter på andra sidan gatan, den ena killen pekar rakt på mig och säger högt och tydligt med klingande dialekt "That's a really nice looking girl and that's really thick nice looking hair" med enorm betoning på really. Jag tittar mig omkring och jag är ensam på bron med dessa britter, jag ler lite så där som att: jag hörde faktiskt att du pratade om mig. De båda killarna bara vinkar glatt och kollar sedan ner i kartan igen, medans de två tjejerna blänger på mig och gör grimaser ända tills jag är utanför deras revir. Ja, vad ska man göra när man är snygg och har snyggt tjockt hår egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0