hej allihopa två.

FREDAG. När familjen åkte ner till Hagbyhamn så ställde jag mig och gjorde chokladbollar. När jag stod där och rörde ner alla ingridienserna tänkte jag på varför man inte bakar det oftare, det är ju så enkelt och innehåller bara basic varor. Efter en stund när det var dags att göra köttbollar utav dom kom svaret som en flashback! Det är äckligt och jobbigt att rulla de bruna små och sedan får fint socker på dom. Och att de är bollformade är ju bara ett skämt, tryckte ner dom i en skål så att jag kunde skylla formen på dom på skålen. Nu kom jag på att man kanske ska stoppa dom i kylskåpet innan man stoppar dom i socker.. Men efter väntetiderna på att kyla smöret och kaffet så fanns det verkligen inget tålamod kvar och därför lämnar vi dom i skålen med härligt nyskapande former!

Ska snart lägga oss i sängen och äta beachips till Titanic (vilket jesper aldrig har sett :O), ska först bara kommentera det lustiga i Anna Anka nyheten. Kollar man på klippet ifrån dum och dummare snackar hon riks svenska, har jätte stor bröst och säger "hej allihopa" till två stycken. Hälsar hon på filmteamet också? Humm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0