Inte jag i alla fall

TORSDAG. Vem var det som ville komma hem tidigt och göra en massa läxor för att kunna slappa i solariumet innan hon åkte hem och sov hos pojkvännen? Inta jag i alla fall, verkar det som, eftersom mitt undermedvetna valde att sova vidare några hållplatser ut till Ekenäs. Suck och pust och pling till mammsemumms som släppte det som fanns i henne händer och började köra längs kust och åkrar ut för att hämta mig. Kalla vindar och bekväma skor fick mig att började gå på den icke existerande gångvägen. Och man känner verkligen hur långt ut bussen kan ta en när det åker förbi en firmabil med två killar som tutar 3 gånger innan de ger upp, vad letade dom efter - en tjej fullt påklädd i baggiebyxor?

Nu är den ena bokredovisningen klar, bara skrivuppgiften och en annan bok kvar, vi är så lyckliga över att gratis/tvingad skolgång i Sverige. Men med tre timmar intressanta föreläsningar imorgon så klagar vi inte ändå inte på Svea rikes lagar.


Innan dansen gjort sitt såg man rätt fräsch ut igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0