"Liv pågår"

TORSDAG. Byteatern är verkligen en klass för sig. Jag och mamma hade fått gratisbiljetter och vi är inte svåra så när vi vet att det är fika efterråt. Det som spelades upp på scenen går inte att koppla till det som stod skrivet i tidningen om handlingen. Hon vaknade och gick och la sig, däremellan fick man vara nytänkande och ta det som det kom. Kvinnan står ensam på scen i fyrtiofem minuter och sjunger, springer, tänder ljus, spelar dålig gitarr osv, men vi gillade det mesta och framför allt kakan efterråt. Vi ska försöka vårat yttersta att få tag i receptet, även om det kommer kosta oss en arm, mammas arm.

Vad ska jag göra imorgon mellan halv tio och klockan ett? Sitta på körskolan, dricka vattenoboy och äta riskakor, som taget. Sedan ska jag jobba för första gången på fyra månader, första gången av de dussinet gånger jag fått timmar den här månaden. Cachen rullar in åtta dagar innan julklappsdagen, taget :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0