we put it down

FREDAG. Skolproblematik, med stora utropstecken. Det hela slutade med en bank i dörren och en lärare i ovisshet om sin framtid. Körskolan med Amanda och med ett konstigt flin på läparna medans frågorna kom och gick. Gick gjorde även jag till jobbet där det lössläppta teaterfolket återigen förstör mitt arbetsschema. Vad gör man när det springer runt fyrtio utvecklingsstörda barn på det området som tar längst tid att städa? Jo, man får stå utanför och vänta i nära halvtimmen, ogillaknappen stenhårt inpressad.



Nu sitter jag här hos matilda och har lyssnat på de sentimentala samtal som går ända ner till afganistan och tillbaka, sorgligt det där, men eftersom det är frivilligt så kan jag inte säga någonting om det. Det jag kan säga någonting om är att det står en guntrum och två cider på bordet och väntar på mig. Vad matilda ska preparare sitt sinna med denna kväll får bar tiden avgöra (inte knark, även om det kan ha låtit så).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0