Sista omyndiga tankarna..

TORSDAG. Jag är barn (prick nu) i två timmar till. Sedan är allt mitt egna ansvar, visst vi har blivit uppfostrade till att alltid ta hand om allt själva, men nu är det verkligen allt. Jag har hjärtat i halsgropen och är lite halv darrig i hela kroppen, spänningen är total. Jag har väntat på imorgon i över två år. Jesper fyllde arton, alla i umgänget fyllde arton. Det var jag och matilda som satt hemma om fredagskvällarna och kollade på DH för att hålla våra lågor uppe och inte gå ner i djup deprission. Killarna spenderade mer pengar på puben en helg än jag sammanlagt har lagt på kläder i hela mitt liv - jag var djupt förundrad. Dansgolven låg framför deras fötter, även om dom aldrig besteg dom. En tråkig onsdagskväll säger umgänget "vi drar in till krogen då" och jag satt kvar när jag så gärna ville sätta på mig pumpsen och följa med ut.

Nu är det slut med det. Nu sitter jag hemma om jag är pank, alldeles för upptagen eller utslagen. Annars ska jag ut något annat är inte acceptabelt. Även om umgänget nu har varit ute så mycket så att dom tröttnat så ska jag och matilda blåsa liv i den lågan igen, vi får bli det nya DH på krogen. Jag kommer gå ner i vikt när jag dansar sönder mina fötter men lika fort gå upp i vikt med hjälp av en svalkande drink. Imorgon får jag tillgång till fruktansvärt stora summor pengar, men jag ska vara smart och låta dom ligga tills den svenska ekonomin stiger igen. Imorgon, på lördag, vid påsk och på min fancy dinner får jag paketer och jag är som ett barn på julaftonsmorgon!

I skrivande stund sitter jag med ett nyöppnat paket Ballerina som jag fick av mamma (storken), jag har egentligen redan borstat tänderna, men inatt är jag myndig och då får jag gå och lägga mig utan att borsta dom igen. Imorgon bjuder folket på drinkar, en sed som finns i Ljungbyholm. Vet inte om jag diggar en del av det som jag hört att dom bjuder på, men gratis brukar vara gott.

Grattis till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0