sista måndagen i mitt omyndiga liv

MÅNDAG. Så ser vi det snöar igen, det var väl jävligt roligt? Idag slutade skolan halv ett och jag gick direkt till Face Stockholm och plockade mina ögonbyn för att sedan färga både ögonbryn och ögonfransar - yey för mindre sminkning på morgnarna! Eftersom jag har sparat ihop ganska mycket pengar som jag bara ska skämma bort mig själv med, så sprang jag ut på stan och köpte hudkräm, foundation, lösögonfransar och guldig ögonbrynsplockare.

Som om inte det var nog med duktigheter så har jag pluggat matte idag, tillräckligt bra för att fatta grunderna hoppas jag. Ska läsa engelska boken ikväll och hoppas på att jag hinner en massa sidor innan jag somnar med boken över huvudet.

Sitter och har planer. Både över "mitt" rum nere i mamma och pappas nya hus och över min och jespers framtida lägenhet. Bläddrar i alla inredningstidningar vi har här hemma och det är svårt att välja bara lite snyggt när man vill ha så där fruktansvärt mycket snyggt så att det inte får plats i ett rum..

Fick rycket och kände att jag var tvungen att leta upp den påse med drackoheads jag lovat Hampus och Theo att dom skulle få. Jag letade mig igenom hela soptunnan och gick raka vägen in i duschen efter det (och vi sopsorterar ändå!). Fick för mig att leta i min gigantiska tradera-hög och där var ju påsen såklart..
Jag älskade drackoheads när jag var liten. Köpte väl tre-fyra små paket själv, resten spelade jag mig till. A real gambler.


några andra fina gubbar i min fina påse : *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0