Pannacotta med planering.

TISDAG. Jag och Matilda hade varit lite slarviga och glömt provet på matlagningen idag så medans de andra fyra gjorde prov fick vi göra pannacotta med hallonsås - så jummy! Enkel lite dessert, passar perfekt på min lilla fancy evening efter jag fyllt år, då det blir lite olika fina tilltugg innan ugång.

Jag har varit helt frånvarande hela dagen och har nog sagt att det jag vill ta livet av mig åtta gånger. Men efter rundan på stan kände jag mig mer vaken, fast mer irriterad. Jag har tänkt på det hela jäkla hösten och vintern. Men nu kan jag inte vara tyst längre - använd kläder efter årstid! Folk ser något fint i en affär, köper det och bär det nästa dag. Men vad dessa människor inte verkar fatta är att nästan alla affärer med nästan alla plagg ligger en halv årstid framför. Du hittar vårskor på bianco den tredje januari, du ska köpa dom, men det betyder inte att du ska bära dom den fjärde januari. Det betyder att du har en halv årstid på dig att samla ihop kläder för årstiden som kommer - tänk. Någon som köpt badkläder än? Det har ju affärerna börjat sälja. Som tur är fattar folk i allafall att man ska vänta till rätt årstid med dom. Om dom bara kunde fatta resten. Så konstigt att se folk i det som skulle vart vårmodet redan i januari, februari. Har redan sett folk med jeans shortsen - dom är till för maj, juni! Tack.

Updt. Jag sprang över till biblioteket och lånade två engelska böcker och hoppas att Herrloffan blir nöjd med en utav dom iallafall. Ute luktar det bensin i våran by, vet inte varför, bryr mig inte, bara drar in det, tycker om det. Inne i mitt hus luktar det muffins, vet varför, bryr mig, bara tagit en, tycker om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0