Hett : Kopping

MÅNDAG. Vilken eftermiddag, så där stressig med bra saker. Lillsofie kom två timmar förtidigt för att slinga sitt hår. Tji fick hon då jag stod och lagade mat för att vara gullig mot fyrtiotvå årig mamma. Men hon fick sitt huvud intryckt i en slinghetta och allt löste sig bättre än jag trott. Det blev rödbrunt, guldiga slingor och vanliga blonda slingor i en underbar vårkombination - jag ska lätt ha slingor när solen kommit fram på allvar. Mitt löshår åkte på hennes huvud och vi konstaterade att om en sligning så passar det henne som handen i handsken!

Jag stod och kammade löshåret samtidigt som jag klickade i serumet (fruktansvärt krävande postitoner) när min söta mamma sa åt mig att lägga mig på filten som hon lagt ut mitt på golvet. Där la jag mig och där kändes det som om hon la världens största blodigel som sög sig fast i min rygg. Efter en stund blev känslan mer naturlig av de blåa plast bollarna (liknar de där hoppande små plastvårtorna man hade som liten som hoppade om man vände dom utåin). Vi gick igenom alla mina spända knutar och även mina handtag på ryggen. Så om några veckor har jag  förhoppningsvis förlorat någon cm i midjan. Det blev  fika med danskabullar och grejer då jesper joinade, även han fick testa sugpropparna - och ja de kommer ge resultat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0