Glam to Kalmar!

SÖNDAG. Sollan och Kjelle får gärna adoptera mig och jesper, vilka underbara människor - alltid. Fastän man var trött efter gårkvällen då vi fick sitta uppe till halv ett och vänta tills kladdkakan var klar, något måste varit knas med hur vi ställde in ugnen för kladdkakor ska inte ta sjuttio minuter att göra, så kan man bara slappna av och trivas där nere. Väntetiden var helt och hållet guld värd när man imorse fick ligga kvar och sova hur länge man ville medans älsklingen var barnvakt och gav mig kladdkaka, hallon och glass på sängen!

Min underbara söndags kväll utan läxor innehåller endast skit program och jag har saknat det galet mycket! Sådant jag alltid spenderade min tid på innan får alltid komma i skymundan nu för läxor och liknande som kan hjälpa min skolgång. Men nu får jag gå tillbaka till mina helt hjärnbefriade program igen och detta firar jag idag med Paris Hilton och Anne Slowey. Paris ska välja ny bff och blåsta tjejer/bögar gör allt för att få hennes uppmärksamhet och säger "shit, du är Paris! Jag förstår att du har svårt att lita på att vi är här för att bli dina vänner, men vi bryr oss inte ens om kändisskapet.. Är det röda mattan!!". ELLE magazine letar efter en medarbetare som ska få boende och gratis shoppande på H&M i ett år och under tiden ska dom mobba sönder varandra. Jag skrattar åt deras naivitet att alltid göra någon annan till lags samtidigt är jag sjukt avunsjuk på den lyx de får uppleva. Jag önskar att vi hade tusen ggr mer glamour i Kalmar så att man faktiskt hade orkat klä upp sig. Nu finns gnistan där någon gång i veckan och då är det turkarna som visslar och fjortisarna som blänger (förlåt för att jag dömmer folk, men jag pratar om helheten) på ens nya självfötroende.

 

Kan vi inte gå ihop och fixa det här, jag vet att ni är minst trettio här inne varje dag, så vi borde kunna minska skabbigheten i Kalmar lite i alla fall. Och för guds skull, vi måste få bort all jävla kullersten som förstör våra klackar eller få bidrag från staten för att kunna klacka om dom.

Jag har gjort min skillnad i Europa och det är det största och samtidigt det minsta jag kunde ha gjort ikväll. Bara inga extrimister kommer in så är jag nöjd men blir knappast missnöjd om EU slutar lägga sig i små prylar också, låt bli våra gurkor och köttbullar!

Kommentarer
Postat av: Syster

...våran ekonomi, våra kollektivavtal, våra studier...och allt annat dem kan låta bli. "Klimatrådet i Europa" det kan vi ha, restaen kan vi skänka till Frankrike och Tyskland som ändå får allting. så avskaffar vi bonde-Viktoria och be om att få bli erövrade av vårt systerland Norge.

2009-06-08 @ 10:48:14
URL: http://theloved.blogg.se/
Postat av: Svar på syster

humm, erövrandet för att bli rika eller hur tänker du där?

2009-06-08 @ 22:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0