Du blir vad du äter

SÖNDAG. Snacksar mig galen på jordgubbar och önskar att jag kunde ligga och göra det imorgon med, men då är det jobb. Många som kanske inte skulle påstå att det var jobb när man är hemma igen vid halv nio, men jag kan lova att jag är utmattad resten av dagen, får bara hoppas att jag lyckas somna i solen som borde komma imorgon!

Nu under sommaren tänkte jag då och då slänga in en liten text ifrån ett magasin om saker man borde ha lite vetskap om, och har man inte det så borde man skämmas! Saker du borde ha koll på: Vasaloppet är världens längsta längdåkningstävling. Den är 90 km och går från Sälen till Mora. Tävlingen har genomförts varje första söndag i mars sedan 1922 för att hedra Sveriges första folk kung Gustav Vasa som flydda samma sträcka år 1521. - Hade du inte en aning om detta så ska du stoppa huvudet i toalettstolen och spola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0