18 års kalas x2

FREDAG. upp upp och iväg! Några minuter över sju anländer jag till den magnifika host familjen Sävenryd i Rinkabyholm. Det blir bål med SANGRIA (inte sangoria vilket Ida hade väldigt svårt för) och jordgubbar. Prat, sång och mat innan kubben som vi vann storslaget tack vare Idas söta lillasyster. Paketöppning, med en del alldeles för seriösa presenter för ett 18års firande, tills vi fick i oss helsmarig super onyttig tårta. Jag önskar nu i efterhand att jag tagit en bit till, för det är så sjukt sött och dansande på min tunga!


Vi fick skjuts bort till lokalen och där fick man inträda dansgolvet på eget bevåg och ta plats tills man skämdes. Tiden passerade förbi med turkiska moves och sanning och konsekvens mellan flickor och pojkar som inte ens visste varandras namn. jag fick oväntad skjuts hem men kvällen tog verkligen inte slut..


Kattklappning blandat med att försöka få hem pojkvän. Vid halv två ringer Ida och vill ha nyckeln till lokalen som hon tidigare lagt i min väska - ÅH! Mamma ida och festklädd Johanna möter mig på garageuppfarten i morgonrock och lånade kängor vid klockan två. Halv fyra kommer jesper hem och man kan äntligen somna in djupt.


Grattis Ida & Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0