reparation slutförd

ONSDAG. Kollat igenom alla bloggar och bilder som har hunnit med efter ett dygn ifrån datorn (bortsett ifrån det tidigare inlägget som bara blev inslängt under rasten). Såg att inte mycket hade förändrats och därför inte heller någon större skada skedd.

Har hunnit sitta och välja ut ungefär 40 bilder på matilda som alla kommer publiceras här på hennes födelesdag om en exakt vecka, jag är så glad för hennes skull men så fruktansvärt ledsen över att jag inte får vara med. Det är inte lätt att vara liten ska jag berätta för er (som antagligen är yngre än mig, men ändå, faktiskt).

Idag fick jag riktiga flashbacks till mitt tretton och fjortonåriga liv. Hade Sex och samlevnadsprat i grupper, så jäkla roligt! Sitta och prata om goa minnen och höra om Joppes gamla skrönor ;P. Pratade pojkar, ideal och diskotek i en härlig röra. På bussen hem kom en flash till då jag hörde (gick inte att undkomma) några tjejer som försökte vinna uppmärksamheten på en stackars osäkert tuff kille. Med jämna mellanrum hörde man ett ord. Ett ord som dom verkade har ersatt alla kodord med just detta ord. Samtalet lät något som så här:
Jag heter cig och jag är cig år. Jag brukar röka och vara med cig.
Jag har två cig och en stor cig. Jag gillar att röka och hatar cig.
Oh my god om det var tradigt att höra detta inifrån stationen ändå ut till Vassmolösa, men oj vad dessa tjejer förste vinna all attention från den här stackars killen, oj vad dom skrek.

Börjar snart bli dags att göra sig redo för dansen, men innan dess får jag sätta igång min kur med citronvatten och tranbärsdryck, not so jummy.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Samtalsämne? haha, vad kan det möjligtvis sägas om mig i korridorerna på Stagg? Vad tyckte du om dansen förresten? Lite feedback är nyttigt!

2009-01-21 @ 23:53:14
URL: http://egocentriskt.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sofie inga hemska foton nu!

2009-01-22 @ 10:43:53
Postat av: Svar på Matilda

matilda, jag är född för att framhäva din bästa sidor, dessa sidor kanske inte alltid visas så snygga på foton :P

2009-01-22 @ 11:32:21
Postat av: Svar på Sofia

Henrik drar ständigt upp ditt namn och sytäller frågor om dansen och så. Jag och Oline pratar mest alltid om dig, dansen och hur fan du orkar dansa så mycket under varje lektion. Jämför våra danser och byter lite steg. Den är jätte rolig, lite klurig, men defentivt något vi ska fortsätta med. Ett stort plus att vi har tagit tillbaka raggan lite :)

2009-01-22 @ 11:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0