Basota

SÖNDAG. Köttbullar ligger och tinar i mickron och basota reklamen verkar inte vilja sluta upprepas. Jag har gjort allt jag har ork och lust att göra, nu är det bara läxor kvar. Matilda kommer senare och jag ska klippa henne lite, vi ska få lite matte gjort och sedan lämnar hon mig igen för sin pojke.

Jesper ringde tidigare och vi körde videosamtal. Dom bor i den finaste stuga jag någonsin sett, hypermodern och as snygg. Lite avundsjuk fastän att jag vet att jag inte hade haft det så skoj uppe i snölandet. Vet inte om det bara är jag i hela sverige som aldrig någonsin tyckt om snö, åkt skidor eller skridskor? Det ligger nog i generna att vi gillar ställen som grekland och turkiet - dit vi åkt hela släkten tillsammans.

Nu är köttbullarna uppätna och all städning gjord (jag städar när jag är ledsen, glad, stressad och alla andra sinnesstämningar ungefär). Ansiktet är tvättat, vilket känns som om det var en evighet sen och BUSen är insmord. Antar att det är dags att ta sig i kragen och ta läxböckerna och sätta sig vid teven för att sedan glömma bäckerna och kolla på alla repriser ifrån den gågna veckan.


September 2005 Bulgarien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0