Är det bara jag? Eller..

FREDAG. märker ni också att mer hemska saker händer här? Antagligen är det för att vi blir äldre och märker saker som våra föräldrar annars alltid skyddat oss från. Kanske har det något med att göra att Kalmar växer som stad och vi blir allt mer stressade. Dumma saker händer runt omkring oss, endel frivilligt och en del helt utanför våran kontroll. Folk i min egen ålder tar nu livet av sig och blir hotade på tusentals kronor. Vart är vi på väg? Blir det värre och värre för åren? För isåna fall vill jag inte vara med. Lämnar afrika, du ska nog få se, du är alldeles för galen och för ung - som Zazu säger i lejon kungen. Har han rätt?

Denna vecka har vi hunnit få två nya lärare i skolan och det känns toppen just nu, dom är unga och frächa på sina ämnen. Tänker på ett bra sätt och lägger upp det på ett språk vi förstår. Det som däremot fortfarande gör mig lite arg är att folk fortsätter att klanka ner på våran gamla fröken för att de nya lärarna ska tycka om dom bättre och ge dom bättre betyg. Folk är så himla rädda för att misslyckas i min klass. Ett VG är ett stort misslyckande ifall man går på Internationell. Jag tycker nästan till och med att det är pinsamt att berätta att jag bara har VG i alla ämnen förrutom två där jag har G och ett där jag har MVG. Men tyvär vill jag ha ett liv även efter studierna där jag kan berätta om alla roliga människor jag träffat, alla roliga serier jag har hunnit se och alla fester som har gett mig stor erfarenhet om människor. Jag är stolt över min stökiga ungdomstid och även fjortistid. Jag tycker även att några i klassen skulle behöva skaffa sig en sådan tid som dom kan se tillbaka på. Så dom faktiskt har något att förmedla till sina barn när dom kommer hem aspackade en onsdagskväll.

Nu ska jag gå ner och kolla på någon serie, äta tokiga ture godis och dricka tranbärsdryck. Förlåt alla ni tranbärs älskare, men era smaklökar är störda i huvudet - no offence. Blir det turen hem till jesper och käka pizza någongång. Sedan hoppas vi på fest för matilda sa att hon faktiskt kunde vara på ikväll :P!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Det där med onsdagskväll tycker jag känns lite väl träffande :P

2009-01-26 @ 23:15:15
URL: http://theloved.blogg.se/
Postat av: Svar på syster.

det är den.

2009-01-27 @ 10:47:11
Postat av: fannie

betyghets, yes...

2009-01-27 @ 18:09:28
URL: http://ilands-liv.blogspot.com
Postat av: Svar på Fannie.

jag vet, våran klass är maniacks!

2009-01-27 @ 18:29:30
Postat av: Bella

läs!

2009-01-27 @ 21:26:45
URL: http://feminin-pluralism.blogspot.com/
Postat av: Svar på Bella

nice bellsan bus.

2009-01-27 @ 22:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0