kläderna styr humöret

FREDAG. På bussen hem fick jag inte en blund, jag som annars alltid slocknar på bussen till och från skolan. Det var den läskiga killen med tjejröst, Tullen killarna som satt och skrek en massa saker som dom trodde att dom visste något om. Visst ni förresten att alla tjejer föds till hästtjejer? Precis när mina öron vant sig vid skitsnacket så är det dags för Waldrofbarnen, såna där barn som bara har ett enda högt tonläge och liksom inte uttrycker någro ord utan bara stavelser. Tur att solan smekte mina kinder genom rutan iallafall, annars hade jag nog ställt mig i mittgången och bara glott på alla tills dom holl såo keäften.

Bara hemma för ett litet klädombye sedan blir det Jesper en snabbis för att senare spendera kvällen med tjejerna i klassen hemma hos Clara.

Skolan. Hjärtan tröjan, bagiejeans, oversizad klocka.

Claras kalas. Instoppad tshirt i tajta jeans, Hängande öron.

Hår. Bulle mitt på huvudet, fiskbensfläta på sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0