Känsligt ämne

TISDAG.Upp vid halv sju en studiedag känns fruktansvärt motigt ,men vad gör man inte för sina framtida studier - för mycket.. Två koppar te framför teven och jag är redo för att göra dagens första inlägg, vet att ni har blivit fans ;).

Åkte som sagt in på högskolemässan imorse, lite läskigt på Jenny men hittade Ida F som jag gick runt med där inne och sedan Clara att lyssna på psykologiföreläsaren med. Det var ungefär femton vettiga tjejer, åtta tjejer som måste trott att det var som omvårdnadsprogrammet eller något sådant oprofessionelt och tio super geeks killar. Känns lite så där att plugga i någon annan stad i fem år med den samlingen av människor, men det är min dröm.

Det jobbiga är: Vart ska man flytta? Göteborg, Lund, Uppsala? - bara dom jag ser som dugliga alternativ. De två sista är ju riktiga student städer vilket lockar något otroligt. Men just nu vill jag inte flytta någonstanns förrutom in till Kalmar med älskling. Tänk om jag måste lämna honom för studierna? Kommer han flytta med, finns det jobb för honom där? - känsliga frågor som gör att det knyter sig i magen på mig. Som tur är så är det ett helt år tills jag ska välja och vem vet vad som kan ha hänt tills dess?

Kommentarer
Postat av: Syster

Ja, för omvårdnadsprogrammet är ju oerhört oproffesionellt. Vi är ju bara de enda som har arbete efter skolan, de enda som tar examen vid studenten och erfarenhet av psykologiskt arbete. Sedan kan omvårdnadsmänniskor (dem som inte valde det för att de ska bli någonting, utan för att de inte kom in på annat) vara jävligt psyko, men dem kommer du inte behöva gå med ändå. För dem kommer inte komma in på högskolan.

2009-02-03 @ 21:15:27
URL: http://theloved.blogg.se/
Postat av: Syster

Ja, för omvårdnadsprogrammet är ju oerhört oproffesionellt. Vi är ju bara de enda som har arbete efter skolan, de enda som tar examen vid studenten och erfarenhet av psykologiskt arbete. Sedan kan omvårdnadsmänniskor (dem som inte valde det för att de ska bli någonting, utan för att de inte kom in på annat) vara jävligt psyko, men dem kommer du inte behöva gå med ändå. För dem kommer inte komma in på högskolan.

2009-02-03 @ 21:28:07
URL: http://theloved.blogg.se/
Postat av: Svar på syster.

ne, att psykologi linjen var som ett omvårdnadsprogram. Inte att staggs omvårdnadsprogram var oprofessionelt. Och du kan inte säga att det är samma sak att gå och sticka nålar i folk och lära sig att torka gammla som att gå och läsa fem år till psykolog..

2009-02-03 @ 21:33:07
Postat av: Zazzi

Nej, det säger jag inte. Men jag och 3 till i min klass var fokuserade på 3 år av enbart psykologi. Jag gick aldrig sårvård, akutvård och liknande. Då satt jag och läste om psykosocialt beteende och samtalsmetodik. Och det är inte samma sak, men en bra bit på väg!

2009-02-05 @ 23:16:53
URL: http://theloved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0