Ingen bra dag för att ha bråttom

TISDAG. Hej och godmorgon snorhala Sverige. Kanske är det bara jag, som har sovmorgon varanannandag och haft lov, som märkte att det äntligen blivit lite ljust ute när man tar bussen till skolan. Det kanske har varit så ett tag, vad vet jag, men jag tycker om det :) Tycker inte lika mycket om att släpa runt på åtta kilo gympa, kläder-för-imorgon och vinterkängor på fruktansvärt hal mark.

Höll på att drutta dit ordentligt och inte ens åt väskhållet, utan på bar mark, men jag knivade mig ut även denna katastrof. Såg däremot en stressad mamma bli ännu mer förbannad när hon helt plötsligt satt där på marken med två gråtande barn.. Gud vad har vi gjort dig? Idag skickar du ditt hat med is och samtidigt din kärlek med solen - dubbla budskap? Hatar sånt, du får köra rakt på med mig, fattar inte annars. (Ja My, det är gud som fixar allt sånt här med väder)

Nu har jag tagit mig en välförtjänt långsam runda på stan helt själv och köpt ett par kalasstrumpor, tack mig själv. Mina armar värker efter att stått och hållt dom uppåt i en och halv timme på idrotten, så får hoppas på att det inte blir några ansträngande stekplåtslyft på matlagningen.

PS. Jag såg precis Anneli - hon i klassen ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0