Veni Vidi vici

FREDAG. Sprang på stan och hittade alla de sista paketen förrutom det paketet jag behöver körkort för att fixa. Plus ett halsband och en present till mig själv ;). Det blev inslagningar och panik till att välja kläder, för det var dags att ta sig in till stan igen, denna gång med tre klingande påsar. Det blev shot efter shot efter drink efter drink och plötsligt låg vi på golvet och gjorde rocksolon - fast tillsammans. Julklappsöppning för de andra två som gillade sina öronhänge och cider jag hade fått knåpa ihop tidigare under dagen. Taxin kom som på beställning och Jennie pratade snusk så att den muslimska föraren hörde och Lilian blev arg, kul! Palace var fyllt och vi fick stå i en hyffsad kö med de axelklappande killarna bakom oss. Väl framme i garderoben säger en av de killarna att jag har tappat min tio och jag plockar galtt upp den eftersom jag då blev en liten tia rikare. Det är då Lilian ballar ut totalt. Lilian skriker ut tackord och klappar killen på axeln för att han har varit så jävla snäll och att fler borde vara som honom. Killen går stolt som tuppen därifrån medan Lilian skäms ögonen ur sig när han äntligen förstått att det bara var en tia och inte en hundra lapp han hade hittat åt mig..

Dansa dansa runt med hela kroppen, daaaaansa daaaansa. Kommer ni ihåg den från barnbensåldern? Inte vi heller då, men vi levde den. Dans, bortsprigningar, lite mer dricka, serious talk och allsång till Nothing else matters. Helkväll med höga betyg. Vi kom vi såg vi segrade - as always.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0