om jag ändå hade fått besked om att jag var döende istället...

ONSDAG. Idag var dagen jag har väntat på i nio månader. Idag var också dagen jag inte ville skulle komma efter att snön fallit ner till marken och jesper slirat in i en lastbil. Idag var dagen för min uppkörning, dagen då jag skulle få kortet eller inte. Vi satt där utanför vägverket och väntade, tog i hand och fnissade nervöst. Det skulle kollas leg och jag var sjukt nervös över vad jag skulle få för kontroll att utföra och tänkte inte på någonting annat än hur jag ska kunna köra felfritt. Då kommer det. Orden jag nu och föralltid kommer att förakta. Orden som gjorde mig galen av besvikelse men inte tillät mig att gråta. "Den här legitimationen är för gammal". Jag bara log och kunde inte förstå att det kort som alltid legat i min plånbok och som ingen annan någonsin kommenterat, förrutom bilden, var för gammalt. Han sprang in och kollade med chefen om jag ändå skulle få köra, men det var kört men vi fick inte köra en meter.

Jag fick istället med gråten i halsen beställa en ny tid och ha en vanlig körlektion. Det går inte förklara det hat jag har emot mig själv just nu och tanten på vägverket som inte sa något till mig förra veckan när hon kollade på mitt leg i cirka tio minuter. Måste betala för en ny tid, för ett ynka litet plastkort skull. Blir innan jul iafl, jag måste verkligen tänka positivt för att inte ta livet av mig. Gråter och sover lite i solariumet istället tills någon har läst det här och vill tycka lite synd om mig. Mamma? Matilda? Jesper? Någon annan?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker synd om dig!

2009-12-16 @ 16:23:30
URL: http://jenniewalfridsson.blogg.se/
Postat av: Svar på Jennie

tack sötnos. Supa bort lite sorger?

2009-12-16 @ 17:17:54
Postat av: korven

usch, särskillt när man suttit och förberett sig på att köra! Kommer ju kännas döjobbigt tills nästa gång. men lycka till då! är inte långt kvar...

2009-12-16 @ 19:02:21
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du tar det nästa gång istället:), det här var din oturs dag och det finns inte mycket att göra åt det..

2009-12-16 @ 19:09:19
URL: http://matildaengst.blogg.se/
Postat av: Svar på korven

skojar du, inte sovit eller ätit riktigt sedan 2 veckor tillbaka när jag fick reda på mina tider.. Tack!

2009-12-16 @ 19:13:15
Postat av: Svar på Matilda

vi får verkligen hoppas på det. Ne, hade bara varit gutt om det inte varit min orursdag.

2009-12-16 @ 19:14:03
Postat av: Emm

tycker synd om dig jag med:)

2009-12-16 @ 20:19:43
Postat av: svar på emm

inte lätt.

2009-12-16 @ 21:16:09
Postat av: Maria

men åh. stackars liten, tänk positivt, allt har en mening.. det kanske var så att du inte hade klarat det just idag men gör det nästa dag :)

2009-12-17 @ 13:02:36
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/
Postat av: Svar på Mia

haha, det var väl inte så positivt ;D. Andra har sagt att jag kanska skulle slirat och krockat och sånt, du kör på det tunga ateleriet om att jag inte skulle klara det, men vi gillar ärligheten!

2009-12-17 @ 14:59:09
Postat av: Jennie

Absolut, bort ska sorgerna och tårarna. Fram med flaskorna istället!

2009-12-18 @ 14:00:13
Postat av: Svar på Jennie

Flaskorna kommer smygande på!

2009-12-18 @ 16:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0