Förslappad?

MÅNDAG. Magnus fyllde fyrtiosex igår och det blev middag nere i Krankelösaskogarna. Jag var mest bara trött både i huvudet och på julmaten. Enough must sometimes be enough. Det blev inte bättre utav att oroa sig över hur man skulle klara första dagen på jobbet sedan sommarlovet. Det är ändå uppstigning kvart i sex, något jag absolut inte är van vid och när man sedan inte kommer i sängs förren ett tiden så hinner man knappt lägga ner huvudet förrän det ska upp igen. Idag vaknade jag med ett fruktansvärt illamående som fick hålla i sig tills jag kom hem igen halv elva och frukost kunde slinka ner. Jag måste fortsätta att beklaga mig om att jag egentligen inte alls tål mitt jobb, men det säger vi inte till chefen, för jag behöver varenda öre. Vad gör man då en dag som denna när man slutar jobba så tidigt och har varit på två bio inom tre dagar? Man sätter sig framför satc och där sitter man tills raggmunkarna är klara för att sedan sitta och kryssa i nya H&M katalogen. Livet är bra hårt, kanske inte som i 2012 eller Avatar, men ändå rätt hårt. Tänk om man vore blå och allt man rörde vid lös vackert, vad vore väl en natt på slottet. Jag ger mig, jag ger upp, jag tar mamma i handen och färgar ögonfransarna nu innan jag måste ta kvällen för att klara morgondagen med lite mer akvtiviteter än dagens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0