Jag blir vackrare för varje steg.

TISDAG. Varit upptagen till tusen, men nu är jag tillbaka i mitt vanliga element igen. Äntligen är det dags att gå tillbaka till rutiner och former, detta innebär att vi måste äta rätt och röra oss lätt. Så jag började gårdagen med att övningsköra med mamma ut till citygross och köpa frukt och grönsaker åt ett helt land, men som vanligt så ska jag sätta i mig allting utan att ge bort en ända vindruva till ett fattigt barn. Var ute och gick våra tio tusen steg på kvällen och kände oss så där lagom hurtiga när vi somnade in. Och varför börja sämre när båda fortfarande är lediga? En rask promenad runt södra Hagby  och peka med det lilla fingret på alla saker man varit med om som frikopplat barn på bygden. Kommer hem och jag gör smörgåsar med banan och gurka med tillhörande te, my good youre healthy tänker du nu, men det tar verkligen inte slut än! Vi går på stan och jag övningskör i två förvirrade timmar innan jag går hem ifrån busshållplatsen innan min egna, då fick jag mina tio tusen igen.

De senaste tre ggr jag har dietat så har jag bara ändrat kost utan att förändra mitt tränande nämnvärt, detta funkar väldigt snabbt men verkligen inte in the long term. Mina dieter har innehållit allt ifrån äpplen, tabletter, onyttigheter (redbull och werthers orginal) till att över huvudtaget inte äta - inte så realistiska. Därför har jag bestämt mig för att fixa detta med mina uppsatta mål:

  • Jag förbjuder inte mig själv att äta onyttigt, men jag skriver upp det på kvällen så jag får skuldkänslor.
  • Jag börjar med tiotusen steg nu i fyra dagar, sedan ökar jag det till ett lämpligt antal i fyra dagar osv.
  • Om jag skulle misslyckas att gå mina steg av någon dum anledning så sjunker jag ner på antals-stegen igen, och det är ingenting man vill om man är en tävlingsmänniska som jag..
  • Dricka så fruktansvärt mycket mer vatten än vad jag gör nu.
  • Äta vitaminer i överflöd tills hy, muskler och vikt ligger på min utgångs (= när jag träffade jesper) nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0