TATTARKAKAN!

FREDAG. Gick in på Stinsen och fick fråga kära Hanna om precis allting jag behövde ha som jag trodde var ungefär där hon stod, jag är ingen van shoppare i livsmedelsaffärer. Stod länge och väl och letade efter tattarkakorna (chockladkakorna från euroshopper), jag har aldrig ens smakat på en tattarkaka än vilket alla andra i Ljungbyholm har ätit konstant sedan det kom till Stinsen för ungefär fem år sen. Dom är sjukt billiga men dom ser så sjukt oaptitliga ut! Tyvär är jag inte världens rikaste tjej som i "My sweet sixteen" och kan bjuda alla mina gäster på: vinbål, Fazer stänger, pannacotta med hallonsås, annanas, vindruvor, märkes chips och märkes choklad - så därför fick  fancy märkena på chipsen och chokladen ryka. Säkert ingen mer än jag som kommer märka någon skillnad, men jag kommer sitta och grimasera illa första gången jag smakar på den hemskt billiga TATTARKAKAN!

Det var även första gången jag har handlat så mycket i en livsmedelsaffär - och då kom jag på att man både måste betala och packa, typ skitfort så att man slipper tjuriga miner ifrån dom bakom sig. Jag är van vid att handla kläder där man får allt snyggt ihopvikt i en påse medans man betalar och sedan går man snällt därifrån efter kassörskan har stoppat kvittot i påsen medan man stoppat ner plånboken i väskan. Men nu! Nu var jag tvungen att betala, stå och vänta på kvittot, stoppa ner allti i plånboken för att stoppa ner plånboken, eftersom man står och trängs med andra som packar så man måste stänga väskan för att inte bli rånad. Man ska packa fortfort men alla saker är tunga och klumpiga så folk stirrar sig blinda av hat på tonårstjejen samtidigt som dom tänker "nu har hon säkert snott med sig några tattarkakor i jackan". Jag vill inte handla mat, jag vill handla kläder nästa gång. Jag ska självklart ha både en köperska och en kokerska när jag blir äldre. det kanske ni tyvär får märka när ni smakar det jag har skapat senare ikväll.

Ni som är bjudna - VÄLKOMMNA!
Ni som inte är bjudna - det finns antagligen någon bra anledning till varför ni inte är välkomna ;P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0