Kala fläckar :S

ONSDAG. En lång dag för Sofie Johansson, inte skoj. Började med att vi kollade på film på dansen, ni vet den känslan när stolen aldrig blir riktigt skön, när alla runt er är alldeles för stela för att starta en viskande konversation och filmen är segare än en lama. Den känslan är inte bra att ha i det ämne man har bäst betyg i och läraren fortfarande älskar en.

EA tid med Matilda, finally, alltid varit något prov eller något arbete som ska lämnas in som måste arbetas med på EAtiden, men inte idag. Så vi tog plånböckerna och begav oss ut på stan och hittade stora julklapparna :)
Jag vet inte hur jag ska bära påsen! (En frustrerad matilda i dom alldeles för små och för snabba ingångarna på baronen)

julklappar + uppiggande vitaminer.

Lämnade skolan när det var en halvtimme kvar för att hinna med bussen hem. Tyvär missade jag den och fick istället stå och vänta i tjugofem minuter. Kunde jag ju lika gärna stannat kvar i skolan den lilla stund som var. För läser man Idas http://femnyanser.blogg.se/ inlägg verkar dom inte haft det för jobbigt och verkligen inte varit för många. Även en väldigt intressant fråga det där med skönhetsoperationer, jag och jesper diskuterade det för bara någon timme sen..

Som sagt, jesper var här. Vi kollade lite i skolkatalogen, toon disney och sedan upp till datorn för att installera lite nya grejor. Vi kom båda på att det var dags, eller egentligen redan försent, att klippa hans stora svampbuske uppe på huvudet. Mammi är ju frisör så det var bara att dra fram saxen och "kniven" och tvätta hans hår så där professionelt man har fått lära sig efter att checkat in mammas kunskaper genom åren. Sedan blev det uttunningssaxen som en maniack runt huvudet och sedan kniven uppe på hjässan, eftersom det var strikt förbjudet att ta på längden :P.

Efter klippningen hittade vi en kal vit fläck i pannan på jesper, han tror det är en cancerfläck, men vi får se. Vi blev även en del till i vårat förhållande, vi hälsade båda två artigt välkommen till jespers hårbotten som vi aldrig innan sett. Så det var som en helt ny grej, som en bebis. Ja, då var man förälder då.

Pappa gormar om att jag inte äter frukost och inte ätit sedan jag kom hem. Och att anorexifall inte heller är hungriga. Vad tänker han med, jag har en bullmage. Jag vet att han hör lite dåligt, men att han såg så illa? Han har ändå fel för jag har ätit en cheeseburgare och en tallrik flingor, bit in that grannypants :D.

Idag fyllde lilla Sofia Sturesson sjutton hela år, grattis. Det var länge sedan nu, men någon gång på lovet måste vi ju båda hinna!

Imorgon är det julavslutning, det vill säga, prat, dans, mat och lek. Sedan sluta klockan ett någon gång och shoppa dom sista julklapparna, sedan får det bannemig vara nog.


Alla äter kött det går bra nu.
Köttet rullar in i plan nu.
Lampan står där borta det går bra nu.
Sladden går in i väggen det går bra nu.
Lyrics: Jesper Wilnerson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0