Jobbansökan

TORSDAG. Dagen gick mycket bättre efter morgonens lilla (enorma) missöde. Stina och Sophia sjön underbart i Aulan och SP07C, dom smartaste av dom alla, fick 9 stipendie (av 20 möjliga, tror jag det var). så sug på den alla andra. Ni var 8 klasser som fick dela på de resterande 11 stipendierna. Maha! Fast jag, bella och arvid kämpar inte för dom där värdelösa stipendierna, vi slabbar hellre golv eller frågar mysmorfar om pengar, slipper man slita ut sig i förtid :) Eller är det bara en bra ursäkt till att vi int har lika bra betyg som åtminstode nio stycken i klassen har..

Mamma och Pappa springer runt på undervåningen och fixar igjordning för att deras vänner ska komma hit och dom ska äta lite julgodis. Mammi är ju lite barnslig och knasig av sig i största allmänhet, men också lite orientalisk och konstig. På årets julgodis bord har hon skumtomtar, chocklad och annans på ett och samma fat. Det är så mycket jag vet nu, men jag lovar att jag rapporterar om det kommer fram något annat out of normal exotic mind på borden.

Stark mörk mansröst skriker ut till sina mannar -Whats you're profession?
Jag svara som en genant myra -Städerska på lördag morgnar..
Idag fick jag nog på mitt äckliga jobb. Nu ville Lollan, min söta men lite korkade chef, att jag skulle jobba fem timmar innan klockan halv tolv lördag och söndag varannan helg. När har hon tänkt att jag ska hinna leva? Kanske om jag aldrig går och lägger mig, festar till klockan fyra, tar en powernapp till halv sex och sedan städar jag det nya schemat, plus mina två timmar på byteatern. VILKEN BRA IDÈE!! Nepp, sofie är ingen morgon människa och ingen människa alls på helg morgnarna. Så jag och mamma tog oss en funderare och kom på en massa bra jobb (5 st) jag nu ska söka till, som är eftermiddag och kvällstid :) Tack gud, slipper jag också den där otroligt obekväma ohälsosama känslan jag får efter varje städning med. Phu, jag är lycklig igen, ser fram emot att ha slappa lördags morgnar.

Gästerna har kommit och jesper sitter ensam och blippar mellan toon disney och skapandet av en elfiol (viktigt med el, annars hade det varit töntigt enligt jesper) så jag får väl gå och rädda honom nu innan de manliga gästerna börjar trakasera honom. Senare åker vi hem till jesper och jag ska ta en härlig sovmorgon i hans säng :)



Nya vitaminbomberna jag köpte igår funkade faktiskt väldigt bra. Ingen hemsk smak heller,
plus att man får en mätt magkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0