En stor eller liten räkmacka för samma pris?

TISDAG. Kom hem från stan nyss. Var inne och tog en fika med matilda för att ge varann julklappar och för att hämta tårta. När vi stod där och skulle plocka till oss varsin smörgås var det ju så förnurligt att de båda räkmackorna, med kanske 300 grams skillnad kostade lika mycket? Förstår ingenting. Var den stora typ gamal? Nu mår jag i allafall jätte illa och mamma ligger sjuk här hemma, så ska gå och lägga mig efter duschen och bara sova bort bacillerna.

Jag och matilda började även på årets lista där vi ska lista allt bra och dåligt med året. Det var spännande och se hur lite man egentligen kommer ihåg. Så jag ska nu fortsätta genom att kolla i kalenderna och foton från det gågna året.

Kollektiv trafik.. vad ska man säga egentligen? På vägen in hade jag några tolv åriga tjejer som satt och pratade om dans gruppen united som om dom kände medlemarna, vilket jag senare förstod att dom inte alls gjorde eftersom två av de tre tjejerna troddde att dom var sexton år och den tredje trodde att dom var runt trettio. Dom pratade även om cowboy hästar och diskrimerade alltid den som råkade säga något fel. Med ord som "amen, är du puckad? Du hänger ju fan inte med! Håll käft om du inte vet något" Måste varit ett mysigt litet gäng..

På vägen hem å anda sidan så började en tant sjunga till bussschaufören och höll upp en julstjärna emot hans ansikte "Du stjärna över betlehem blablabla" alla verserna. Sedan började dom prata om det sista evangeliet. Där ska någon profet ha skrivit i det trettonde kapitlet att antikrist ska ta över när alla människor fått en märkning i pannan och på handen. Nu förstod hon äntligen! Nu hade hon sett på teven hur ondskan hade kommit till USA och hur folk hade opererat in ship i handen. Nu var domedagen nära, nu var ondskans redskap här. Det var en synd att operera in såna.. Jag ska erkänna att jag blev rädd, trodde hon skulle gå bak och stänka heligt vatten på mig och skrika något om hur ondskan sitter i min näspiercing typ..

Kommentarer
Postat av: elin

sicka härliga människor det finns;)



svar: jaha, så kanske det hette ;) tack! och nej, precis vad jag också tycker. jag vill inte iallafall! haha :D

2008-12-23 @ 22:22:02
URL: http://elinlouises.blogg.se/
Postat av: My

Du vet sofie, att jag saknar dig lite och så vill jag önska dig en god jul! och så får du säga till om du vill följa med till växjö under mellandagsrean :) <3

2008-12-24 @ 10:50:50
URL: http://myhansen.blogg.se/
Postat av: Svar på Elin.

Ja, visst gör det, så freaky.

2008-12-24 @ 14:12:33
Postat av: Svar på my.

Du vet My, jag saknar dig också lite och vill också önska dig en god jul! Och så ska jag säga till om jag vill följa med till växjö under mellandagsrean. Ska bara förvarna dig om att jag jobbar, men vi får hoppas. Puss&Smisk!

2008-12-24 @ 14:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0